STHLMDOG HB

Köpvillkor

Allmänna villkor

Du måste vara 18 år - eller ha målsmans godkännande - för att genomföra ett köp i STHLMDog:s webbshop. När du slutför ett köp, godkänner du STHLMDog:s köpvillkor. Alla priser anges i SEK och inkluderar 25 % moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Fraktavgift på 79 SEK tillkommer på beställningar under 900 SEK (läs mer nedan).

Betalsätt

STHLMDog erbjuder kortbetalning genom avtal med iZettle som tillhandahåller vårt kassasystem och vår betallösning. iZettle är ett PCI-certifierat företag som uppfyller alla krav på säkra banktransaktioner. Var noga med att ange din korrekta e-postadress vid beställningen, eftersom orderbekräftelse med ordernummer skickas via e-post och likställs med kvitto. Vid frågor, kontakta STHLMDog via e-post info@sthlmdog.se eller via telefon 070 220 13 75.

Frakt och leverans

STHLMDog levererar varor inom Sverige med PostNord Mypack Collect och DHL Multishipping. Du hämtar ditt paket hos närmaste ombud. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. En avgift på 300 SEK tas ut för att täcka fraktkostnaden för outlöst paket.

Fraktavgift på 79 SEK tillkommer på ordervärde under 900 SEK. Fraktfritt på ordervärde över 900 SEK. Skrymmande och/eller tunga paket levereras fram till dörr/port med DHL helgfri vardag kl. 8-17. DHL kontaktar dig för en tid inom ett tretimmarsintervall. Det är inte möjligt att avtala en exakt tid. Bärhjälp ingår ej.

STHLMDog paketerar i möjligaste mån varorna i återvunnet material. Vi vill uppmuntra våra kunder att i sin tur återanvända packmaterialet från oss.

Ange ditt mobilnummer för SMS-avisering. Ett meddelande skickas till din mobil när du kan hämta varan. I annat fall får du informationen via e-post. Din vara är spårningsbar via PostNord och DHL.

Det är vår ambition att skicka din order senast dagen efter att köpet genomförts. I regel finns din vara hos ombudet efter 1-4 arbetsdagar. Vi sampackar dina varor, så långt det är möjligt.

Produkt- och prisinformation

Skulle prisinformationen, på grund av t ex misstag vid inmatningen av priser i webbutiken, vara uppenbart felaktig i förhållande till normal prisnivå för liknande vara, förbehåller sig STHLMDog rätten att häva avtalet. STHLMDog kan inte garantera produkternas exakta färg, då upplevelsen av färg är subjektiv och påverkas av webbläsare.

Om en vara visar sig vara slutsåld, kontakta STHLMDog för information om när varan åter finns i lager. STHLMDog reserverar sig för momshöjningar och prisändringar som vi inte kan råda över, exempelvis valutaförändringar.

Transportskador

Om det, när du hämtar ditt paket eller får det levererat, finns en synlig transportskada på emballaget, måste du uppmärksamma postombudet eller chauffören på skadan. Det är viktigt att distributören noterar skadan på fraktsedeln. Om varan tas emot utan notering om emballageskada, kan skadan inte reklameras.

Om dolda fel/transportskador upptäcks efter att du öppnat emballaget, meddela STHLMDog omgående genom att mejla info@sthlmdog.se och bifoga bilder på skadan och eventuella skador på emballaget tillsammans med ordernumret. För att STHLMDog ska kunna reklamera transportskadan till distributören, behöver du meddela oss inom tre dagar.

Ångerrätt – retur

Köp från en webbutik omfattas av Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du har således rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit din vara/efter orderdatumet/efter fakturadatumet. Kontakta alltid oss för att meddela att du åberopar ångerrätten genom att mejla info@sthlmdog.se så att vi vet att varan kommer att returneras.

Du står själv för frakten och använder den returfraktsedel som följer med varan. Du måste returnera varan till den adress som anges på returfraktsedeln. Vi löser inte ut vara som returneras mot postförskott eller skickas som rekommenderat brev.

Varan ska returneras i nyskick. Eventuella etiketter/taggar ska sitta kvar och vara i oförändrat skick. Priset för varan återbetalas inom 14 dagar efter det att varan kommit oss tillhanda och STHLMDog godkänt returen. Återbetalning sker till samma bankkontonummer som betalningen drogs från.

STHLMDog ansvarar inte för transporten och eventuella transportskador vid retur. Skicka därför tillbaka varan i ett emballage som skyddar den. Återanvänd gärna det emballage som varan levererades i. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Vi vill att du bifogar din orderbekräftelse i din returförsändelse. Om du inte har kvar den, bifoga information om namn, adress och bankkontonummer. Om varan ej bedöms vara i nyskick, förbehåller STHLMDog sig rätten att dra av en skälig summa som ersättning för värdeminskningen. Hygienprodukter som schampo och balsam omfattas ej av ångerrätten. Om du av någon anledning inte har kvar returfraktsedeln, ska varan returneras till STHLMDog HB, c/o Maria Anagrius, Lund 155, 195 Märsta.

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt vad gäller fabrikationsfel. Om din vara är defekt, ta kontakt med STHLMDog genom e-post info@sthlmdog.se. Förklara vad som är felaktigt och bifoga en bild. Skicka därefter tillbaka varan till oss genom att använda den returfraktsedel som följde med varan. Du måste skicka varan till den adress som anges på returfraktsedeln för att reklamationen ska kunna behandlas. Om du av någon anledning inte har kvar returfraktsedeln, ska varan returneras till STHLMDog HB, c/o Maria Anagrius, Lund 155, 195 Märsta. Endast ursprungliga defekter omfattas av reklamationsrätten. När fabrikationsfelet har konstaterats av STHLMDog, byts varan i första hand ut mot en ny. Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaden. Utlägget återbetalas inom 14 dagar efter godkänd reklamation. Reklamationen godkänns inte om defekten kan kopplas till normalt slitage eller felaktig skötsel. Det är mycket viktigt att du följer skötselråden för läderprodukterna.

Om varan är slut i lager, återbetalas prissumman och fraktkostnaden inom 14 dagar efter godkänd reklamation. Återbetalning sker till samma bankkontonummer som betalningen drogs från.

Om det skulle uppstå delade meningar kring en reklamerad vara, hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s beslut.

Bedrägeri

All form av bedrägeri i samband med köp polisanmäls.